Біздің балабақшалардың тәрбиешілері өз тәрбиеленушілерінің шығармашылық қабілеттерін дамытуға көп көңіл бөледі, өйткені балалық шақ - бұл адам өміріндегі жарқын әсерлерімен ерекшеленетін кезең, оны бала көбінесе өзінің шығармашылық қиялында көрсетуге тырысады. Балалардың шығармашылық әлеуетін дамытудың кең таралған тәсілдерінің бірі - сурет салу.
Шығармашылық іс-әрекеттің осы түрінің арқасында балалар қоршаған әлеммен танысудан алған сезімдері мен тәжірибелерін әртүрлі материалдар арқылы жеткізе алады. Сонымен қатар, бұл процесс балаларға үлкен рахат әкеледі. Үйде қабырғаларды, тоңазытқышты және т.б. "кенеп" ретінде пайдаланып, сурет салуға арналған импровизацияланған құралдарды табуға тырысқаны үшін баланы ұрысудың қажеті жоқ. Оның ұмтылыстарын дұрыс бағытқа бағыттауға тырысыңыз, өйткені тыйым салу әдісімен жақсы нәрсеге қол жеткізу қиын.
Біздің балабақшада біз балалардың сурет салу үдерісінен ләззат алуы үшін барлық жағдайларды жасаймыз және сіз сәбидің оның дамуына ықпал ететін қызықты және пайдалы іспен айналысатынына толық сенімді бола аласыз.
Сурет салу ойлауды дамытуға жаһандық пайда әкеледі, өйткені ол әртүрлі анализаторлар мен сезім мүшелерін белсенді түрде тартады. Сондай-ақ сурет салу сабақтарында зейінділік, аналитикалық ойлау, ойлап табу, есте сақтау т.б. қабілеттерін дамытады. Айналадағы шындық туралы түсініктер едәуір кеңейгендіктен, ақыл-ой белсенділігі де дамиды.
Сурет салу сабақтарында сөздік қоры қалыптасады, сөйлеу тілінің дамуы жүреді, өйткені сәби қоршаған ортаның сұлулығын оның алуан түрлі реңктерімен жеткізуді үйреніп қана қоймайды, сонымен бірге эмоцияларын сөзбен жеткізуге, процеске түсініктеме беруге үйренеді. Ең қызықты процесс - пейзаждарды салу.Ең қызықты процесс - пейзаждарды салу. Балалар орман жай ғана жасыл емес, сонымен қатар эпитеттердің өзгеруіне байланысты жылдың әртүрлі уақыттарында басқа реңктерге ие болуы мүмкін екенін түсінеді. Балабақша тәрбиешілері сабақ жүргізе отырып, бүлдіршіндерге өз шығармаларын мүмкіндігінше қызықты және мазмұнды сипаттауға үйретеді.
Бейнелеу өнерінің алғашқы сабақтары елеулі шығармашылық үдеріске ұқсамайды. Кішкентай бүлдіршіндер бояулармен, қарындаштармен, фломастерлермен жұмыс істегенді ұнатады, белгілі бір іс-әрекетке байланысты кез-келген іс-әрекет оларды қызықтырады. Алайда, сәл кейінірек олар процестің өзіне ғана емес, оның нәтижелеріне де қызығушылық таныта бастайды. Балалар шығармашылықпен ойлауға, нақты бейнелерді елестетуге және оларды қағазға түсіруге үйренеді.
Мектепке дейінгі жаста шығармашылық әлеуетті байқап, оны дер кезінде дамыту маңызды болғандықтан, балабақша тәрбиешілері балалардың сурет сабағында өз ойын жеткізе алуы үшін бар күш-жігерін салуда. Бұл ретте жеке жұмыс үшін де, топтық сабақтар үшін де барлық мүмкіндіктер қарастырылған, мұнда балалар бір-бірімен ынтымақтастықты, өз шығармашылықтарының нәтижелерімен бөлісуді үйренеді.
Біздің балабақшада шығармашылықты дамытудың дәстүрлі тәсілдері мен әдістері ғана емес, сонымен қатар мектеп жасына дейінгі балаларды дамыту саласындағы соңғы педагогикалық әзірлемелер де қолданылады. Ол үшін балаларға қызықты интерактивті құралдардың, көрнекі құралдардың барлық түрлері қолданылады. Осындай іс-әрекеттердің нәтижесінде балалар өз ойын білдіру үшін барынша еркіндікке ие болады, бұл оларға ерекше қуаныш пен ләззат әкеледі.
Тәрбиешілер әр балаға көмекке келуге, сол немесе басқа қатені қалай түзетуге болатынын мұқият айтып беруге, сәтсіздікке ұшыраған жағдайда оны тыныштандыруға әрқашан дайын. Кішкентай суретшілер өте сезімтал және егер олар бірдеңе істей алмаса, алаңдайды. Біз олардың өзіне деген сенімділік сезімін дамытамыз, олардың жетістіктерін басқалардың жетістіктерімен салыстыруға емес, олардың күшті және қабілеттерін дамытуға назар аударуға үйретеміз. Кішкентай жасаушының әр суретінен сіз көптеген жақсы қасиеттерді таба аласыз, ал біздің тәрбиешілер балаларға өз туындыларын оң бағалауға көмектеседі.
Ойын формасының маңыздылығын түсіне отырып, балабақша тәрбиешілері балаларға сурет салу сабақтарын балалар өнер арқылы жаңа дағдыларды дамытып қана қоймай, сонымен бірге олардың кейінгі өмірінде көмектесетін маңызды қасиеттерді қалыптастыратындай етіп өткізеді. Мұндай дағдыларға дербестік пен бастамашылдық жатады, мұнда балалар ересектермен ақылдаса отырып, шешім қабылдауға үйренеді, шығармашылық ойларын еркін жеткізе алады. Сонымен қатар, балалардың жасын ескере отырып, тәрбиешілер білім беруде ертегілер мен басқа да көркем шығармалардың элементтерін пайдалана отырып, оқу іс-әрекетін ойын әрекетімен сәтті үйлестіреді.
Балабақшадағы сурет сабақтарында балалар қораптан тыс ойлауды үйренеді, олардың сызбалары қандай да бір өрнектерге ұқсамайды, бірақ бояуларының қанықтылығымен және мазмұнының реңктерімен ерекшеленеді. Олардың шығармашылық қабілеттері, оның ішінде зерттеу және талдау, бақылау, заңдылықтарды табу және өз жоспарларын жүзеге асыру қабілеттері сияқты қасиеттер белсенді дамып келеді.
Біздің балабақшаның тәрбиешілері өз жұмыстарында өнертапқыштық есептерді шығару теориясын қолданады. TRIZ әдістемесін ғалым Г. жасаған. Альтшуллермен, оның негізгі ұраны: "Шығармашылық барлық нәрседе". Теория балаға белсенді түрде ой елегінен өткізуге және әртүрлі мәселелердің шешімін шығармашылық тұрғыдан көруге тырысуға көмектеседі. Нәтижесінде балалар физикалық және психологиялық тұрғыдан белсенді дамиды.
Өз кезегінде, TRIZ миға шабуыл сияқты әдістерге жіктеледі, эмпатияға, фокустық объектілер әдісі және т.б. Мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыс балаларды шығармашылық үдеріске барынша тартуды, бейнелеу өнеріне деген қызығушылық пен сүйіспеншілікті дамытуды көздейді. Сурет салуға деген қызығушылықтың біртіндеп артуына байланысты балалардың шығармашылық қиялы, армандау және қиялдау қабілеттері дамиды. Біздің балабақшада тыйым салу мен бақылаудың қатаң жүйесі жоқ, оның орнына балаларға максималды шығармашылық еркіндік пен өз ойын білдіруге ынталандыру қамтамасыз етіледі. Көптеген ата-аналар осы уақытқа дейін сурет салуға қызығушылық танытпаған сәбилердің шығармашылық қабілеттерінің пайда болуы мен дамуын таңданыспен атап өтеді.